• Tüm Kategoriler
    • HIZLI ÜRÜN ARAMAK İÇİN YUKARIDA Kİ ÜRÜN ARAYIN KISMINA ÖRNEK 120/70ZR17 İÇİN 1207017 BİRLEŞİK OLARAK YAZIN

      Seçiminizi Daraltın

      Sadece

      Aradığınız ürüne en hızlı şekilde ulaşabilmek için daraltma seçeneklerini kullanabilirisniz.

      BMW MOTOSİKLET TARİHİ ve MOTOSİKLET MODELLERİ

      Karl Friedrich RappBMW, 1913 yılında Karl Friedrich Rapp tarafından Almanya'nın Münih kentinde kurulmuştur ve mimari olarak meşhur merkezi halen oradadır. İlk zamanlarda sadece uçak motoru üreten şirket, 1928 yılında satın aldığı Fahrzeugtechnik Eisenach A.G. otomobil şirketinden sonra otomobil üretimine girmiştir. BMW ilk otomobil seri üretimini 1929'da 3/15 PS ismindeki otomobil ile başlamıştır. 1945 yılında 2. Dünya Savaşı'nın sona ermesi ile birlikte müttefik kuvvetler firmanın fabrikalarını kullanılamaz hale getirmiş ve BMW 1948 yılında daha ucuz motosiklet üretimine geçene kadar mutfak ve bahçe malzemeleri üretmiştir. BMW' nin otomobil piyasasına dönüşü 1950' li yıllarda olmuş olsa da bu dönemde düşük satış rakamları yakalanmıştır ancak firma 1960' lı yıllarda birçok farklı, sedan ve spor kompakt modeller ile başarıyı yakalamıştır.

      BMW Fabrika Binası, 1925

      BMW Fabrika Binası, 1925 

      BMW ilk olarak uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmı da uçak pervanesini temsil etmektedir. Başka bir iddia ise amblemdeki mavi beyaz renklerin Bavyera eyaletinin renklerinden geldiğidir.

       

      BMW Motorrad,1917 yılında BMW'nin ilk motosiklet üretimini uçak üretiminden uyarladığı sağlam ve güçlü bir teknolojiyle hayata geçirdi. İlk başarılı motosiklet üretimini ise BMW R32modeli ile 1923'de gerçekleştirdi ve bu motosiklet BMW'nin ürettiği ilk çift silindirli ‘Boxer' hava soğutmalı motoru oldu. Bu motor tipi birçok revizyondan geçmekle birlikte prensipte aynı olacak şekilde günümüz teknolojisine uyarlanarak tüm R tipi BMW motosikletlerde kullanılmaktadır.

      II. Dünya Savaşı süresince BMW R75 tipi motosikletine sepet de ekleyerek personel ve mühimmat taşıma amacı ile orduya çok miktarda motosiklet satmıştır. Zündapp KS750 motosikletinden esinlenerek imal edilen bu motorlarda sepetin tekerlekleği de motordan tahrik almaktaydı. 1983'de su soğutmalı ve gerek üç gerekse de dört sıralı silindirden oluşan K serisi spor motorları piyasaya lanse etti. Kısa bir süre sonra da zincir tahrikli ve tek veya çift silindirli F ve G serisi motorları da piyasaya sürdü.

      BMW otomobilden gelen teknoloji transferi ve AR-GE çalışmaları sayesinde, motosiklet dünyasına kazandırdığı birçok yenilikle sürüş güvenliği alanında çığır açmaktadır. Dünyanın en hızlı yarış motosikleti üretimi ile başlayan serüveni yalnızca arazi yarışlarında ve yarış pistlerinde değil, tüm motosiklet dünyasında BMW markasını ön plana taşır. Ürettiği unutulmaz modeller ve dünya çapında en çok satan motosiklet unvanıyla benzersiz bir tutkunun temsilcisi haline gelmiştir. Daima yeniliklerle dolu, önüne geçilemeyen performansa sahip motosikletler üreten BMW Motorrad'ın zirve sahibi olmasında bu etkenler büyük rol oynar.

      BMW Üretim Hattı, 1948

      BMW Üretim Hattı, 1948

      Bunun yanı sıra BMW ürettiği 4 ve 6 silindirli motosikletleri ile de dünyanın en iyi motor üreticisi olduğunu kanıtlamıştır.
       

      BMW MOTOR 1916 : "Rapp Motorenwerke AG" ve "Gustav Otto Flugmaschinenfabrik" adlı firmalar "Bayerische Flugzeugwerke AG" ismi altında birleştiler. Bir süre sonra da 'Bavyera uçak Fabrikaları' olan ünvanı, 'Bavyera Motor Fabrikaları' anlamına gelen "Bayerische Motoren Werke AG" şekilde değişti ve BMW markası doğdu.

      BMW MOTOR 1917 : Temeller
      Max Friz R32 modelini tasarlıyor.

      Max Friz, Yatık çift boxer motorun babası.
       

      BMW Motosiklet Fotoğrafları



      BMW R32 - 1923

      BMW R32 - 1923


      BMW R32 - 1923

      BMW R32 - 1923


      BMW R32 - 1923

      BMW R32 - 1923


      BMW R42 - 1926

      BMW R42 - 1926


      BMW R47 - 1927

      BMW R47 - 1927


      BMW R63 - 1928

      BMW R63 - 1928


      BMW R57 - 1928

      BMW R57 - 1928


      BMW R11 - 1929

      BMW R11 - 1929


      BMW R62 - 1929

      BMW R62 - 1929


      BMW R16 - 1930

      BMW R16 - 1930


      BMW R2 - 1931

      BMW R2 - 1931


      BMW R17 - 1935

      BMW R17 - 1935


      BMW R5 - 1936

      BMW R5 - 1936


      BMW R5 - 1936

      BMW R5 - 1936


      BMW R3 - 1936

      BMW R3 - 1936


      BMW  R12 - 1937

      BMW R12 - 1937


      BMW R35 - 1937

      BMW R35 - 1937


      BMW R51 - 1938

      BMW R51 - 1938


      BMW R12 Army - 1938

      BMW R12 Army - 1938


      BMW R51 2 - 1950

      BMW R51 2 - 1950


      BMW Kompressor Type 255 - 1939

      BMW Kompressor Type 255 - 1939


      BMW R68 SDT Special - 1953

      BMW R68 SDT Special - 1953


      BMW Rennsport - 1954

      BMW Rennsport - 1954


      BMW R25 3 - 1955

      BMW R25 3 - 1955


      BMW R50 - 1955

      BMW R50 - 1955


      BMW R26 - 1958

      BMW R26 - 1958


      BMW R69S - 1961

      BMW R69S - 1961


      BMW R60 - 1965

      BMW R60 - 1965


      BMW R69S - 1967

      BMW R69S - 1967


      BMW R60-2 - 1967

      BMW R60-2 - 1967


      BMW R75-5 - 1972

      BMW R75-5 - 1972


      BMW R60-5 - 1972

      BMW R60-5 - 1972


      BMW R90-6 - 1974

      BMW R90-6 - 1974


      BMW R90S - 1974

      BMW R90S - 1974


      BMW R100S - 1980

      BMW R100S - 1980


      BMW R100RS - 1977

      BMW R100RS - 1977


      BMW R100 - 1981

      BMW R100 - 1981


      BMW R65LS - 1981

      BMW R65LS - 1981


      BMW K100 - 1983

      BMW K100 - 1983


      BMW K100LT - 1987

      BMW K100LT - 1987


      BMW K100RS-SE - 1989

      BMW K100RS-SE - 1989


      BMW K75 - 1992

      BMW K75 - 1992


      BMW K1 - 1992

      BMW K1 - 1992


      BMW R1100RS - 1993

      BMW R1100RS - 1993


      BMW R1100RS - 1994

      BMW R1100RS - 1994


      BMW R1100GS - 1994

      BMW R1100GS - 1994


      BMW R100GS-PD - 1994

      BMW R100GS-PD - 1994


      BMW F650 - 1995

      BMW F650 - 1995


      BMW R100RT Classic - 1995

      BMW R100RT Classic - 1995


      BMW R100R Classic - 1995

      BMW R100R Classic - 1995


      BMW R1100GS - 1995

      BMW R1100GS - 1995


      BMW K1100RS - 1995

      BMW K1100RS - 1995


      BMW K1100LT - 1995

      BMW K1100LT - 1995


      BMW R1200C - 1997

      BMW R1200C - 1997


      BMW R1100RT - 1997

      BMW R1100RT - 1997


      BMW K1200RS - 1997

      BMW K1200RS - 1997


      BMW R850R - 1998

      BMW R850R - 1998


      BMW R1100R - 1998

      BMW R1100R - 1998


      BMW R1200C - 1998

      BMW R1200C - 1998


      BMW R1100RT - 1998

      BMW R1100RT - 1998


      BMW R1100S - 1998

      BMW R1100S - 1998


      BMW R1150GS - 1999

      BMW R1150GS - 1999


      BMW K1200LT - 1999

      BMW K1200LT - 1999


      BMW K1200RS - 1999

      BMW K1200RS - 1999
       

      2000'ler
      Enine ve yenilikçi 4 silindirliler!

      1983 yılında, BMW, ilk 4 silindirli modelleri olan K serisini yarattı. Bu serinin merkezinde, boylamasına ve yatay olarak yerleştirilen 'Kompakt Çekiş Sistemi' yer alıyordu. Yalnızca 20 yıl sonra, INTERMOT 2004'te, BMW, enine yerleştirilmiş ilk 4 silindirli motorun kullanıldığı K 1200 S'yi sundu. 167 bg çıkış gücü, BMW Motorrad için tümüyle yeni bir güç boyutuna geçiş anlamına geliyordu. 81,3 kg'lık ağırlığıyla (debriyaj ve şanzıman dâhil) ve ileriye doğru 55 derece eğimiyle motor etkileyiciydi. Silindir kafasının geometrisi ve supap iticileri kullanılan supap kontrol sistemi, Formula 1 teknolojisinden alınmıştı.

      Seri üretim bir motosiklette ilk kez olmak üzere, yürüyen aksam elektronik olarak ayarlanabiliyor ve devrim niteliğindeki 'Duolever' ön tekerlek kontrolü için ilk kez kullanılıyordu.

      K 1200 S'nin pazardaki başarısından sonra, 2005 yılında o zamanlar dünyanın en güçlü çıplak motosikleti olan ve aynı zamanda BMW PowerCup için temel model olacak K 1200 R gelir. BMW modelleri arasında 'Gran Turismo' olan K 1200 GT, 2006'da piyasaya sunulur. O zamana kadarki en güçlü BMW serilerini tamamlayan yeni bir teknolojik donanıma sahiptir.

      2000'ler
      Yeni tek silindirli motosikletler.

      F 650 GS ve F 650 Dakar modelleri ile BMW, 2000 yılında adventure konseptini tek silindirli modellere başarıyla aktarır. Richard Sainct'in 1999 ve 2000 yıllarında Dakar rallisinde elde ettiği zaferler daha da fazla medya ilgisi çeker . Arka tekerleğin dişli kayışla tahrik aldığı ilk BMW olan F 650 CS ile BMW, bir 'street carver' yaratır. Intermot 2006'da BMW, tek silindirli motosikletlerin yeni bir yorumu olan G serisini tanıtır; tavizsiz bir tasarıma sahip olan ve çevik sürüş dinamikleri sunan XMoto, XChallenge ve XCountry modelleri genellikle genç müşterilere yöneliktir.

      2000'ler
      WSBK :  S 1000 RR.

      2009 yılında, yen bir çağın habercisi olan ve ortağı Alpha Racing ile birlikte superbike dünya şampiyonasına giren BMW'nin yeni geliştirdiği super spor motosiklet S 1000 RR modeli piyasa sunulur. Daha ilk sezonda ilk on içerisine girilen çeşitli yarışlarda, takım hayranlarının kalbinde kendine yer edinir.

      Rekabet gücü, alüminyumdan yürüyen aksam, radyal lastikler, canlı arka yukarıda ön kısım aşağıda tasarım, canlı renkler ve elektronik sürücü destek sistemlerinin inanılmaz bileşimi hiçbir şüpheye yer bırakmaz. "RR" yarış pistlerinde geçerli olan ilkelerin en saf halini yansıtır.

      Bunun yanı sıra seri üretim modeli S 1000 RR'de yarışçı kökenlerine sadıktır. Yarış pistlerinde edinilen deneyim seri üretim RR modelinin çeşitli gelişim safhalarına entegre edilmiştir ve iki yönde de derin bir bilgi alışverişi gerçekleşmiştir. 

       

      2000'LERİN MOTOSİKLETLERİ

             F 650 GS Modeli

      2000 : F 650'nin mirasçısı olan bu motosiklet büyük kardeşi R 1150 GS'ye benzer ve dijital motor elektronik sistemi ve regülasyonlu katalitik konvertör özelliklerine sahip ilk tek silindirli motosiklettir. Bu tek silindirli motosiklet düşünülerek özel bir ABS sistemi geliştirilmiş ve opsiyonel ekstra olarak sunulmuştur.

             F 650 CS Modeli

      2001 : F 650 tekli salıncak, kayışlı tahrik ve yeni bir saklama konseptine sahiptir. Scarver modeli (street ve carving terimlerinin bir araya gelmesinden oluşur) F 650 GS'nin ayarlanabilir, kolay kavranabilen debriyaj koluna, değişiklik yapılan sinyal düğmesine ve araç üzeri şarj soketine de standart olarak sahiptir.

             K 1200 GT Modeli

      2002 : K 1200 LT ve K 1200 RS arasında K serisine bir ek olarak tasarlanan K 1200 GT, iyi bir gezinti performansıyla birlikte maksimum çeviklik ve dinamik gücü hedefler. "GT" harfleri Gran Turismo ifadesinin kısaltmasıdır ve sürücü ve yolcu için üst düzey bir gezinti konforunun yanı sıra seviyeli sportif özelliklerle eş anlamlıdır.

             R 1200 GS Modeli

      2003 : Yeni R 1200 GS modelinin Ekim 2003'te tanıtılmasıyla, BMW Motorrad, GS'nin 30 yıllık başarı öyküsünde yeni bir dönem başlatır. Fazladan 15 bg güce sahip çok daha dinamik motoru ve ağırlığının 30 kilogramdan daha fazla azaltılması sayesinde, çok popüler ve çok yönlü Adventure motosikletlerinin yeni standartlarını belirler. Bu model, yeni boxer motor neslinin ilk motosikletidir ve yeni R 1200 GS Adventure modeliyle 2005 yılında bir kardeşi olur. Bu ikon haline gelmiş motosiklet dünya çapındaki satış listelerinde 2007'den bu yana DÜNYA ÇAPINDA EN ÇOK SATAN MOTOSİKLET unvanını taşıyor.* Bu inanılmaz başarı hikayesi 2013 yılında piyasaya sunulan hava-sıvı soğutmalı YENİ nesil R 1200 GS modeliyle devam ediyor. *(Dünya çapında 600 cc'nin üzerindeki motosikletler).

            K 1200 S

      2004 : K 1200 S üstün sürülebilirlik ve her zaman kontrol altındaki gücü ile ikna edici sportif bir karaktere sahiptir.

      G 650 X ailesi

      2006 : BMW'nin tek silindirli modelleri, yeni G 650 X ailesi ile 2006 yılında genişler. Ateşleme sistemi çelik bir muhafaza içerisine yerleştirilmiş, iyi bilinen ve sağlam bir 650 cc'lik tek silindirli bir motorun güç sağladığı bu modeller; tasarım, yürüyen aksam ve jantlar açısından faklılık gösterir. Ailenin en dinamik üyesi G 650 XMoto, Super Motard tipi yol tutuşu ile sürücüleri heyecanlandırır. Kardeşleri G 650 X Country ve XChallenge ise arazide ve şehir içinde yapılan kısa yolculuklarda çok daha fazla keyif sunar.

           F 800 ST

      2006 : FS 800 S modeline tasarım açısından büyük ölçüde benzeyen F 800 ST aerodinamik olarak tamamen kaplanmış gezinti için yüksek gidonlara, yüksek cam paneline ve bagaj köprüsüne sahip bir modeldir.

           F 800 S

      2006 : BMW Motorrad F 800 S modelini F 800 serisinin ilk üyesi olarak piyasaya sundu. Bu model, hafif köprü şasili, tek salıncaklı ve kayış tahrikli yarı kapalı bir spor motosikletti.

           S 1000 RR

      2008 : Bin yılın süper motosikleti S 1000 RR, alüminyum şasisi, radyal frenleri, arkası yüksek burnu aşağıda tasarımı ve elektronik sürücü destek sistemlerinin kusursuz kombinasyonu sayesinde motosiklete saf bir yarışçı gücü sunar.

           F 800 GS

      2008 : F 800 GS, F 800 S modelinin touring adventure versiyonudur ve arazi özellikleri ile mükemmel yol tutuşunu bir araya getirir.

           F 800 R

      2009 : Mükemmel bir iki silindirli roadster olan bu çıplak motor, saf motosiklet kullanım keyfini günlük kullanım özellikleriyle birleştirir.

      2013 : BMW 90.Yıldönümünü kutluyor.

      2014 : R nine T sunuldu.

      Bmw R nine T

           R nine T


      2015 : S1000RR yenilendi. S1000XR sunuldu.
      2016 : G 310 R sunuldu.

      G 310 R

           G 310 R

      2017 : R1200GS Euro 4 uyumu ile birlikte yenilendi. Beş farklı R nine T versiyonu sunuldu, bunlar; R nineT, R nineT PURE, R nineT URBAN G/S, R nineT RACER ve R nineT SCRAMBLER.

       

      PlatinMarket® E-Ticaret Sistemi İle Hazırlanmıştır.